Handelsbetingelser "Privat"

 

Handelsbetingelser ”PRIVAT”

Salg- og leveringsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra PEDERSLUND INTERHORSE APS.

Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og PEDERSLUND INTERHORSE APS.

Priser og betaling i DK

Betaling
PEDERSLUND INTERHORSE APS modtager betaling med bankoverførelse. eller på mobilepay 20851513.

Bank overførelser sker til følgende konto:

Bank information
Nordea Bank, DK-Randers

reg.nr. 1942

konto nr. 4393 771 122
SWIFT Code: NDEADKKK
IBAN: DK1920004393771122

MOBILPAY Betaling til: 20 85 15 13

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.

Levering
PEDERSLUND INTERHORSE APS leverer på alle hverdage.

Forventet leveringstid:

Lagervarer:                   3-5 arbejdshverdage.

Skaffevarer:                  Ifølge aftale.

 

PEDERSLUND INTERHORSE APS benytter GLS.

Ved ordre afgivelse er der mulighed for at se den fragt omkostninger der bliver pålagt den aktuelle ordre.

Ved ordre over 499,- leveres ordren fragtfrit til nærmeste pakkeshop.

Levering vil ske til nærmeste pakkeshop. Og IKKE til privatadresse.

Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra PEDERSLUND INTERHORSE APS anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker ud fra den valgte forsendelsesform.

Leveringstid: 3-5 arbejdshverdage efter varen er betalt, hvis varen er på lager.

Er varen i restordre vil det blive meddelt til køberen.

Hvis varer bestilles, men ikke bliver afhentet på posthuset/i pakkeshoppen, vil kunden blive afkrævet kr. 150,- til dækning af omkostninger forbundet med håndtering af ordren.

Risikoen for varerne
Risikoen for varer købt hos PEDERSLUND INTERHORSE APS overgår til dig som forbruger på leverings tidspunktet.
Eventuelle skader på forpakningen sket under transport skal altid påtales overfor postvæsenet/transportøren ved modtagelsen af varen.

Fortrydelsesret
I forbindelse med forbrugeraftaleloven som trådte i kraft den 13. juni 2014, har du en fortrydelsesfrist på varer, på 14 dage ved internethandel. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal kunden selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@pederslund.dk

I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Dækkener, underlag og lignende skal være prøvet uden at komme direkte i kontakt med hesten, dvs. at andet underlag er påkrævet.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købs beløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Reklamation

Der ydes 2 års reklamationsret i henhold til købeloven omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler skal meddeles indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget.

I forbindelse med reklamationssager afholder PEDERSLUND INTERHORSE APS returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra PEDERSLUND INTERHORSE APS skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til PEDERSLUND INTERHORSE APS. For varer med begrænset holdbarhed er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, som PEDERSLUND INTERHORSE APS har stillet dig i udsigt.

Ved returnering
ved returnering og reklamationer rettes henvendelse til:

PEDERSLUND INTERHORSE APS
Hammelvej 58, Lyngå
8370 Hadsten

MAIL: info@pederslund.dk

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

 

 

Nyhedsmail.

Vi ser det som en vigtig opgave at orientere vores kunder omkring tilbud, opdateringer, kampagner mm. i vores nyhedsbreve.

Ved at have en konto hos Pederslund Interhorse ApS, afgiver i accept for at vi må fremsende nyheder til jer pr. mail.

Det du modtager i nyheds mails, vil være følgende.

  • Tilbud & kampagner
  • Opdatering omkring Pederslund Interhorse ApS
  • Produktnyheder
  • Pris ændringer
  • Invitationer til messer mm.
  • Råd & vejledning

Du kan som kunde, altid afmelde eller ændre dine præferencer i nyhedsbrevet når du modtager det, Hvis du afmelder dig nyhedsbrevet vil du fremover ikke modtage det, men som virksomhed ser vi, at det er vigtigt, at vi kan orientere jer omkring vores virksomhed og hvad der er af aktuelle nyheder, tilbud mm. Så vi vil naturligvis anbefale at i modtager vores nyhedsbreve for at holde jer orienteret.

Vi vil forsøge at holde nyhedsbrevet til omkring 2-4 stk. pr. mdr. og vil kun fremsende, hvad vi mener der er relevant for jer, til brug i jeres hverdag.

Vi vil kun fremsende relevant materiale, for ikke at betragte det som spammails.

 

Opdateret 12-12-2018

Handelsbetingelser vedr. Engrossalg kan rekvireres her